Sunday, June 20, 2010

hari yang bermakna~

hari yang indah......
bangun seawal pagi....
bersiap dikala subuh.....
dengan niat untuk memenuhi....
harapan sahabatku....
tentang masa depannya....
aku tumpang gembira & bersyukur.....
melihat sahabatku terus melangkah....
langakah lebih jauh dalam bidangnya....
alangkah bahagia aku dapat bersama....
menumpang sekelumit usaha....
memudahkan urusannya....

melayan ayahanda bersrapan....
ayahanda semakin sihat....
aku menyurukkan tangisanku....
menangis dalam hati....
merenung wajah ayah....
yang tidak segagah dahulu....
tangisanku biarlah didalam hati....
aku terpaksa bertegas dengannya....
untuk cuba mencegah dengan niat....
meningkatkan tahap kesihatannya.....
jarinya ku tebuk mendapatkan bacaan....
alahamdulillah banyak "improvement"....
aku terlalu gembira dengan bacaannya....
tampak di wajah ayahanda gembira....
aku membiarkan sahaja ayahandaku....
menjamu sarapan sepuasnya....
sinar kegembiraan terpancar diraut wajahnya....

Aku terpaksa mohon izin untuk ke Putrajaya....
lega hatiku melihat ayah ada "improvement"....
cimonet menyusur melalui LEKAS highway.....
getus hatiku "alhamdulillah on time" seperti yang dirancang....
perlahan aku pandu kereta kecilku.....
menikmati susana yang tenang & harmoni sekelilingku.....
Station ligh & easy menemaniku.....
bahagia terasa diri ini hari ini......
pelbagai perancangan aku cuba aturkan....
namun perkara yang sangat besar.....
tapisan keselamatan untuk miezah.....
mengambil parkir di masjid putra.....
menikmati suasana yang mendamaikan....
tapi sayang ada pulak "construction".....
menyusur kami ke bangunan JPM....
menunggu untuk ditemuduga....
tapisan keselamatan agak gerun.....
alhamdulillah tiada masalah....
perjalanan yang agak licin cuma....
menunggu giliran yang agak lama...
selesai urusannya 12.30 tengah hari.....
sayangnya kami tidak berkesempatan.....
menikmati makan tengah hari bersama....
aku memahami kerna tugas miezah....
terpaksa "rushing" kembali ke pejabat....
"im proud of you my dear best friend"....

Aku mulakan perjalananku dengan pelbagai agenda....
pulang ke rumah putrajaya untuk memulangkan buku....
walaupun overdue tapi dikecualikan atas sebab teknikal....
sumayah memberi statement tentang resultku.....
alhamdulillah sujud syukurku timbul semangat.....
terus ke kampus untuk melihat sendiri keputusannya....
alhamdulillah hampir menitis air mataku.....
susah senang pahit jerih sepanjang setahun aku lalui.....
Allahuakbar Ya Razak Ya Rahman Ya Rahim.....
sungguh Engkau menyayangi hambaMu ini.....

Aku menziarahi sahabat lamaku....
mencari SKMM disekitar cyberjaya...
nasib tidak sesat kerna 2 tahun dah duduk cyberjaya....
ketemu cik farhana pelbagai cerita bisa dibicara.....
terus memecut ke seremban untuk minum petang.....
bersama seseorang yang dah lama kehilangannya....
menikmati ABC walaupun agak tidak masyuk....
lebih bermakna "moment" bersama....
gelak ketawa & cerita dikongsi....
sungguh aku rindu waktu dan saat ini satu ketika dulu.....

pulang kembali melihat wajah bonda & ayahanda kegembiraan :)

"Aku sungguh BAHAGIA"

Thank you Allah...syukur.....Allahuakbar

No comments:

Post a Comment